De voordelen van antwoordservice

De voordelen van antwoordservice

Als ondernemer ben je altijd bezig. Bijvoorbeeld met je dagelijkse werkzaamheden en het coachen van je medewerkers. Als je als bedrijf veel contact met klanten hebt, is dit aan de ene kant een goed teken, aan de andere kant kost dit vaak veel tijd. Daarnaast kan het ‘altijd bereikbaar’ moeten zijn, ook belastend zijn voor een bedrijf. De oplossing? Een antwoordservice kan het contact met klanten voor je oppakken, vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week. Iets voor jouw bedrijf?

Professioneel en effectief

Telefonisch klanten te woord staan en mails beantwoorden zijn diensten die een antwoordservice professioneel en effectief voor je over kan nemen. Door vooraf te bespreken welke service jij wilt verlenen aan je klanten, weet je zeker dat deze service zo wordt verricht zoals jij dit zelf ook zou doen. Sterker nog, de medewerkers van de antwoordservice zijn hiervoor speciaal opgeleid, waardoor je als bedrijf nog professioneler overkomt. Deze indruk doet het goed bij bestaande klanten, maar zeker ook bij potentiële klanten. Dat betekent straks nieuwe klanten en meer omzet!

Tijd en ruimte voor het bedrijf

Klanten houden vaak wel van een praatje. Lekker even bijkletsen is soms fijn, maar kost ook veel tijd. Zeker als je dit een keer of tien per dag doet. Deze tijd kunnen jij en je medewerkers nu besteden aan andere zaken. Aan productontwikkeling bijvoorbeeld, of het verbeteren van de processen op de werkvloer. Met een antwoordservice ontstaat er tijd en ruimte in je bedrijf die je vooruit zal helpen. Een antwoordservice brengt meteen verlichting, waardoor je achterstallige werkzaamheden in kunt halen, de dagelijkse werkzaamheden normaal kunt verrichten en je zelfs weer tijd krijgt om over de toekomst van je bedrijf na te denken. Heerlijk toch?

Bespaar kosten

De tijd die jij en je medewerkers nu kwijt bent aan het beantwoorden van telefoontjes en mails kost natuurlijk ook geld. Als je van je medewerkers verlangt om de antwoordservice ‘erbij’ te doen, betekent dit wel dat zij een aantal uren van hun werkweek hieraan kwijt zijn. Komt nog bij dat deze medewerkers hier waarschijnlijk niet voor opgeleid zijn, waardoor het hen ook nog eens veel tijd en moeite kost. Bespaar kosten en besteed dit onderdeel uit. Antwoordservice, wat voor jou?